Landsholdet er god branding: Bygma fortsætter med håndbold
Når Danmarks håndboldherrer i de kommende år løber på banen, vil det fortsat være med det karakteristiske Bygma-logo på blusen.
Danmarks største danskejede leverandør af byggematerialer har nemlig forlænget sit hovedsponsorat af Dansk Håndbold Forbunds herrelandshold med op til tre år.
Bygma og Dansk Håndbold Forbund indledte samarbejdet i 2016, og det har været til stor gavn for begge parter.
Ifølge direktør i Bygma, Klaus Hadsbjerg, har Bygma - via aktivering af sponsoratet - styrket sine relationer til kunderne og øget kendskabet til det overordnede brand. Men kampen om at rekruttere de unge er fortsat en udfordring i branchen, og Bygma ønsker at cementere sin position som en attraktiv arbejdsplads og et godt uddannelsessted. Derfor giver forlængelsen rigtig god mening, både eksternt og internt i Bygma.
- Vi kan også se, at vi har stor gavn af partnerskabet. Sammen med vores "ikke for amatører"-tilgang har samarbejdet været med til at løfte vores kendskab blandt de professionelle håndværkere og i vores øvrige målgrupper. Derfor er forlængelsen en beslutning taget med både hjertet og hjernen, siger direktøren.
Succesfuld bro mellem sport og erhvervsliv
Aftalen vækker også glæde hos Dansk Håndbold Forbund, som ser forlængelsen som en anerkendelse af den værdi, et sportssponsorat skaber for en virksomhed:
- Bygma og Dansk Håndbold Forbund har sammen fundet en fortælling om Håndboldherrerne - en fortælling om stolthed, tradition, hårdt arbejde og perfektion - som bygger bro mellem sport og erhvervsliv. Den fortælling er vi utroligt glade for at kunne forfine over de næste tre år, siger Henrik M. Jacobsen, der er direktør i Dansk Håndbold Forbund.